כללי

אבנית במים – מה ניתן לעשות?

ישנן שיטות רבות לטיפול באבנית. במאמר זה נרשום בפניכם מהי אבנית, כיצד היא נוצרת, איך היא משפיעה על איכותם של מי השתייה ומה ניתן לעשות בנידון. התחילו לקרוא על פילטר חוץ ביתי 

 

האבנית וחסרונותיה

גשמי הברכה חודרים לאדמה וממיסים את סלעי הגיר. דבר זה גורם למים להתערבב עם החומרים של אבן הגיר והתערובת של כל אלו מובילה לאבנית. מים עם אבנית הם מים קשים. רבים סבורים ששתייה של מים מלאי אבנית יכולים להוביל לבעיה בריאותית זו או אחרת ואילו אחרים טוענים שדבר זה אינו נכון. נכון להיום אין הוכחה חד משמעית לטענה זו או אחרת, מה שכן נכון הן הטענות הבאות:

  • טעם לוואי – קיים טעם לוואי של המים מלאי האבנית.
  • כתמים – האבנית משאירה כתמים לבנים על כלים שונים אותם אנו שוטפים.
  • פגיעה בגופי חימום וקורוזיה – פעמים רבות היא מובילה לקורוזיה ומפני שהיא שוקעת על פני גופי החימום היא פוגעת בגופי החימום של הדוד שמש/חשמלי, מדיח הכלים, מכונת הכביסה ועוד. 
  • הוצאה גבוהה על חשמל – טרם היא מנטרלת את התפקוד התקין של גוף החימום היא מצטברת ויוצרת שכבת בידוד, דבר אשר מוביל לעומס עבודה, צריכת אנרגיה גבוהה והוצאה לא קטנה על חשמל מדי חודש. 

אז מה ניתן לעשות כאשר האבנית מצטברת במי השתייה שלנו?

 

פתרונות לאבנית במי השתייה

הפתרון הראשון הוא האמצעות פילטר חוץ ביתי. אבנית מצטברת בצינורות המים ואינה בריאה לגוף האדם. דוגמה לאבנית המצטברת היא השכבה הלבנה אשר נשארת בקומקום החשמלי לאחר שאנו מרתיחים בו מים. נכון להיום יש פתרונות לאותה אבנית במים בדמות מסננים חדשניים אשר עוזרים במידה רבה להפחתת רמת האבנית במי השתייה שלנו וכך אנו רואים שאנשים רבים מחליטים להזמין מומחה אשר מתקין עבורם פילטר מים מיוחד שתפקידו למנוע כניסה של אבנית לצינורות המים שלנו. 

אנשים רבים רוכשים מערכת טיהור ביתית לסינון האבנית וחומרים מזיקים נוספים ממי השתייה שלנו ומזמינים מומחה שיתקין את אותה מערכת במקצועיות וידריך אותם לגבי תחזוקת המערכת וכל דבר שאמור להדליק נורה אדומה במערכת. חשוב לציין שלא כל מערכות הטיהור הביתיות מסננות אבנית באותה מידה ולכן טרם קניית מערכת זו או אחרת יש לוודא שהוא כולל פילטר אשר מסנן באופן יעיל גם את האבנית וזאת בנוסף  לסינון הכימיקלים, מתכות כבדות, טפילים וחומרים נוספים אשר עלולים להיות במי השתייה שלכם.

מוצרים יעילים להפחתת אבנית במי שתייה הם סוגים שונים של מסננים, מחסנית תעשייתית לאבנית, מטהרי מים תת כיוריים, מערכות אוסמוזה הפוכה ועוד. בנוסף, ניתן להחליט שמעוניינים לוותר על מי השתייה ישירות מהברז ולהזמין מיני בר אשר יאפשר לכם ליהנות ממים חמים וטעימים ו/או מים קרים צלולים ונקיים, קרי, מים באיכות גבוהה שיתרמו לבריאותכם. בחירה מוצלחת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *