כללי

איכות המים בישראל והצורך במטהרי מים וקולר מים.

מי השתייה בישראל עוברים דרך ארוכה מרגע יציאתם מתחנות ההתפלה ומאגרי המים השונים עד הגיעם אל פתח הברזים בקולר מים, כאשר לאורך כל הדרך, המים עוברים מספר פעולת חיטוי סינון שנועדו להבטיח את איכותם. יחד עם זאת, מי השתייה בישראל חשופים לארבעה מקורות זיהום עיקריים העלולים להשפיע במידה כזו או אחרת על איכות המים, וביניהם: 

  • שפכים ביתיים שחדירתם אל מי השתייה עלולה להוביל להתפרצות מחלות
  • שפכים תעשייתיים המכילים חומרים רעילים 
  • חומרי הדברה ודשנים כימיים בהם נעשה שימוש בענף החקלאות
  • פסולת מאתרי אשפה המצויים בסמוך לאתרי שאיבת מים 

מקורות זיהום אלו עלולים לגרום לחדירת חיידקים אל מי השתייה, כאשר גם פעולות החיטוי שנועדו לקטול את החיידקים עלולים להשפיע במידה ניכרת על איכות מים בישראל. פעולות החיטוי מיושמות באמצעות כלור העלול לגרום לתוצרי לוואי במי השתייה. לצד כל אלו, חשוב לציין את העובדה הפשוטה שבצנרת בה מועברים מי השתייה אל הברזים, עלולים להימצא מרכיבים שונים שלא סוננו כהלכה וביניהם: חול, חלודה, אבנית וכדומה, כאשר צריכת מי שתייה בהם מצויים רכיבים אלו (גם במינונים זעירים) עלולה לגרום למחלות ולהשפיע על הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו. 

אם כך, מהי האלטרנטיבה להבטחת איכות מי השתייה בקולר מים? 

כיום, צרכן המים הישראלי יכול להסתייע במגוון רחב של פתרונות שנועדו להבטיח את איכות מי השתייה אותם הוא צורך בכל רגע נתון. פתרונות אלו מבוססים על מערכות ביתיות / משרדיות לטיהור מים ועל מתקני מים שונים המחוברים אל הצנרת הביתית בהם נעשית פעולת סינון נוספת בטרם צריכת המים. פתרונות אלו מספקים סינון מיטבי של מי השתייה בטרם השימוש בהם, דבר המפחית באופן משמעותי את הסיכון להימצאות מרכיבים לא חיוניים לבריאותנו במי השתייה. 

כיום, המודעות הצרכנית בכל הנוגע לחשיבות איכות מי השתייה, הובילה לכך שהרוב המוחלט של אזרחי ישראל נמנעים משתית מי ברז במקומות בהם לא הותקנה מערכת טיהור כזו או אחרת. כפועל יוצא מכך, גם במוסדות חינוך ומבנים קהילתיים מכל סוג, מושם כיום דגש על התקנת מערכות שתייה מסוננות וביניהן מתקני משקורים, קולרים ומתקני מים נוספים. 

זכרו – כל מערכות ומתקני המים השונים מבוססים על פעולת סינון שוטפת הנעשית באמצעות שיטות סינון כאלו ואחרות הנקבעות בהתאם לסוג הסנן המותקן במערכת/מתקן מים, ולכן, על מנת לשמור על איכות מי השתייה באופן שוטף וקבוע קיימת חשיבות רבה להחלפת הסננים במועד הנדרש. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *